“Solidaire Afronding” bij Carrefour levert 447.025 € op voor Pink Ribbon

Herent (4).jpg

Supermarktketen Carrefour heeft gedurende de hele maand februari al haar klanten aangemoedigd om het totaalbedrag van hun aankopen naar boven af te ronden ten voordele van Pink Ribbon. Deze genereuze actie leverde maar liefst 447.025 € op voor het goede doel.

Carrefour,  al 6 jaar structurele partner van Pink Ribbon, steunt de organisatie geregeld met acties in haar winkels. In meer dan 700 verkooppunten stond de hele maand februari in het teken van de grote solidariteitscampagne “Reken af met borstkanker”. Voor de supermarktketen was dit de tweede “Solidaire Afronding”, maar de eerste keer ten voordele van Pink Ribbon. En dat was meteen een groot succes. Dankzij de kleine bijdragen van vele klanten kon Carrefour vandaag een indrukwekkende gift van 447.025,9 € overhandigen aan Pink Ribbon.

“Carrefour België is ontzettend trots dat het met deze actie Pink Ribbon kan steunen. Een klein gebaar van onze vele klanten, waarvoor we hen van harte willen bedanken, betekent heel veel voor de nationale borstkankerorganisatie! Carrefour is gevoelig voor de strijd tegen borstkanker, die in België helaas 1 vrouw op 9 treft, waaronder ook vele van onze medewerksters. Daarom zijn we zeer tevreden op deze manier ons steentje bij te dragen in de strijd tegen de ziekte.” benadrukt Pascal Léglise, CSR-Quality Director van Carrefour België.

“Het betekent veel voor Pink Ribbon dat Carrefour zich samen met ons blijft inzetten in de strijd tegen borstkanker. Carrefour is al jaren een zeer belangrijke partner van onze organisatie en we zijn hen enorm dankbaar voor hun steun. Het ingezamelde geld van “Reken af met borstkanker” zullen we voor diverse projecten gebruiken die aansluiten bij de doelstellingen van onze vzw. In het kader van psychosociale zorg voor borstkankerpatiënten willen we o.a. Belgische inloophuizen ondersteunen waar kankerpatiënten tijdens en na hun behandeling terecht kunnen voor professionele begeleiding. Dat kan gaan van infosessies over de terugkeer naar de werkvloer, psychologische begeleiding, administratieve ondersteuning maar ook massages, yogalessen of groepsgesprekken met lotgenoten. Daarvoor zijn middelen nodig. Nieuwe initiatieven zullen ook opgezet worden in het kader van Pink Monday waarbij zorgverleners de middelen zullen krijgen om de terugkeer naar het werk vanaf het begin in het behandelingstraject op te nemen en bespreekbaar te maken. In het kader van preventie willen we blijven inzetten op het sensibiliseren voor voldoende beweging, met De Roze Mars, en voor een gezonde levensstijl in het algemeen. Gezonde voeding, ook voor Carrefour een belangrijk thema, komt hierbij zeker aan bod.” Aldus een dankbare Brigitte Vanderveren, algemeen directeur bij Pink Ribbon.

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.