Carrefour lanceert de Zero Waste Box

Evere, 30 juni 2022 - Nieuw initiatief in de strijd tegen voedselverspilling bij Carrefour! De Zero Waste Box verschijnt in de rekken. Deze boxen bestaan uit groenten en fruit die licht beschadigd of heel rijp zijn, maar wel nog perfect bruikbaar zijn om een lekkere soep of een verfrissende smoothie mee te maken. En dat tegen een vaste prijs van €2,50.

De "Zero Waste Box” die recent door Carrefour gelanceerd werd, bevindt zich momenteel in een testfase in de Carrefour Hypermarkt van Mont-Saint-Jean, Waterloo en Kraainem, evenals in de Carrefour Market van Edegem, Etterbeek en Elsene (Molière). Elke pilootwinkel kreeg 2.080 dozen die ze, afhankelijk van de winkelvoorraad, kunnen vullen met minstens 1,5 kg groenten en fruit. Carrefour verzamelt de feedback van klanten over dit nieuwe initiatief. Als de testresultaten positief zijn, zal deze Zero Waste Box op grote schaal worden aangeboden.

Een goede actie voor de planeet, maar ook voor de portefeuille van klanten. Dit initiatief sluit aan bij andere maatregelen die Carrefour neemt om voedselverspilling tegen te gaan zoals bijvoorbeeld haar samenwerking met Too  Good To Go en de Schenkingsbeurs.

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.