Week van de Mobiliteit 2022: Carrefour werkt samen met Skipr en MyMove

Zaventem, 20 september 2022 - Carrefour België lanceerde in 2020 het Mobiliteitsbudget voor medewerkers. 25% van de nieuwe medewerkers kiest voor deze oplossing. Het mobiliteitsbudget beantwoordt aan de specifieke mobiliteitsbehoeften en -verwachtingen van elke werknemer. In deze context is Carrefour een partnerschap aangegaan met Skipr en MyMove: deze platformen vervolledigen het mobiliteitsaanbod van Carrefour voor zijn werknemers.

Duurzaamheid staat centraal in de strategische beslissingen van Carrefour België. De invoering van deze alternatieven is de vertaling van de Act For Food-campagne naar duurzaamheid. Als detailhandelaar hebben de meeste beslissingen van Carrefour immers betrekking op voedsel, maar het bedrijf wil zijn inspanningen ook naar andere gebieden uitbreiden. 

Skipr - een alles-in-één oplossing voor duurzame mobiliteit

Met de Skipr-toepassing kunnen de werknemers van Carrefour Belgium de hele cyclus van hun mobiliteit en hun budget beheren, ongeacht hun vervoermiddel: fiets, tram, scooter, trein, al deze oplossingen zijn geïntegreerd in het platform om hun reis te vergemakkelijken. Met deze alles-in-één oplossing kan elke werknemer zijn reizen plannen, boeken en beheren.

MyMove - autoverhuur in een gedeelde vloot

Dankzij de MyMove App kunnen medewerkers van Carrefour een auto huren voor een periode van 30 minuten tot 2 weken, op basis van een gedeeld wagenpark principe. Voor deze lancering worden drie voertuigen ter beschikking gesteld van de werknemers op de parking van het hoofdkantoor. Dit alternatief is voor werknemers die ervoor hebben gekozen niet fulltime over een auto van de zaak te beschikken, maar er in bepaalde situaties wel gebruik van willen maken. Ze kunnen een auto reserveren voor hun werk of als ze op vakantie gaan.

SKPIR-MYMOVE-CARREFOUR-FRNL-HD.mp4

MP4 - 326 Mb

Aurélie Gerth

Woordvoerster, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.