Carrefour en vijf leveranciers sensibiliseren rond vegetarische voeding met campagne en breed, betaalbaar aanbod

Zaventem, 3 september 2025Vandaag start Carrefour België in enkele hypermarkten een campagne onder de noemer ‘Veggie, de gezonde trend die ook lekker smaakt’. Het doel? Vegetarische, flexitarische en nieuwsgierige klanten laten kennismaken met een breed en betaalbaar assortiment vegetarische producten. Dat doet de winkelketen met kookanimaties en degustaties, ontwikkeld in samenwerking met vijf partners: Nomad Foods, Flora Food Group, Danone, Nestlé en Bel.

De gezonde trend die ook lekker smaakt

De Carrefour-hypermarkten in Zemst en Kraainem geven de aftrap van de campagne. Carrefour en de vijf partnerorganisaties zetten er de toon met kookanimaties en degustaties die jong en oud laten proeven van verrassende veggieproducten.

Op het menu staan producten van Carrefour (Sensation), Bel (Babybel, Boursin, La Vache Qui Rit), Nestlé (Garden Gourmet), Danone (Alpro), Nomad Foods (Iglo) en Flora Food Group (Violife). Goed voor een breed aanbod: van veggiekazen en plantaardige dranken tot kant-en-klare maaltijden, peulvruchten en sauzen.

Om twijfelende klanten een extra duwtje in de rug te geven, ontwikkelde Carrefour samen met de partners een bonnenboekje met extra kortingen voor deze actie. Zo maken ze duurzame, seizoensgebonden én betaalbare producten nog toegankelijker.

Bewustzijn rond duurzame voedingskeuzes

Met ‘Veggie, de gezonde trend die ook lekker smaakt’ breit Carrefour een vervolg aan ‘The Wheel of Recycling’ en ‘Biodiversiteit op het Spel’. Deze sensibiliseringscampagnes liepen vorig en begin dit jaar in verschillende hypermarkten en focusten op het belang van recycleren, sorteren, natuurbehoud en biodiversiteit.

De nieuwe campagne verlegt de aandacht naar vegetarische voeding. Met deze insteek willen Carrefour en haar partners meer bewustzijn creëren rond het belang van duurzame voeding en consumenten aanmoedigen om via hun voedingskeuzes mee het verschil te maken. De campagne loopt tot eind oktober.

Bredere strategie voor de voedseltransitie

De sensibiliseringscampagne kadert binnen de bredere duurzaamheidsstrategie van Carrefour. Met haar Act For Food-programma zet de winkelketen zich in voor een toegankelijke en duurzame voedseltransitie.

Ook is er het Food Transition Pact, waarbij Carrefour haar medewerkers, landbouwpartners en leveranciers engageert om gezonde, kwalitatieve en duurzaam geproduceerde voeding toegankelijk te maken voor iedereen. En dat via concrete maatregelen op vijf fronten: gezondheid, biodiversiteit, klimaat, verpakking en inclusie.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

Carrefour België is een toonaangevende supermarktketen met meer dan 700 winkels - de Carrefour Hypermarkten, de supermarkten Carrefour Market en de Carrefour Express buurtwinkels - en 150 Carrefour Drive afhaalpunten. Carrefour biedt haar klanten in de fysieke winkels en online een ruime keuze aan producten en diensten tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inzet van meer dan 16.000 gemotiveerde collega's. Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep, een van 's werelds grootste food retailers, met 14.000 winkels in meer dan 40 landen. Bezoek voor meer informatie onze mediaroom https://newsroom.carrefour.eu, onze website https://www.carrefour.be/nl.html, of LinkedIn @CarrefourBelgium.