Carrefour lanceert de campagne "Koopkrachtactie" om zonder beperkingen te blijven kunnen kopen

  • Carrefour positioneert zich als de bevoorrechte partner van de koopkracht van alle consumenten

  • De doelstelling van de retailer is om tot het einde van het jaar zijn klanten te helpen hun koopkracht te versterken door tal van concrete acties uit te voeren.

  • De eerste actie brengt het merk Simpl onder de aandacht: de goedkoopste producten in het Carrefour-assortiment

  • Ontdek op 29 augustus de tweede actie

Evere, 23 augustus 2022 - Vanaf deze week lanceert Carrefour de campagne "Koopkrachtactie" zodat haar klanten zonder beperkingen kunnen blijven winkelen en de retailer het beste voor iedereen beschikbaar kan maken.

Carrefour is zich bewust van de bezorgdheid van de consumenten ten gevolge van de COVID-19-crisis, de oorlog in Oekraïne en de torenhoge inflatie van energie en grondstoffen die een historische druk uitoefenen op de koopkracht van gezinnen.

Om de koopkracht van haar klanten te versterken, lanceert Carrefour tal van opeenvolgende acties die een concrete oplossing bieden zodat de klanten beter hun budget kunnen beheren. De eerste actie van de campagne, die start op 22 augustus brengt het merk Simpl onder de aandacht. Dat zijn meer dan 300 producten die tegen de laagste prijs worden aangeboden bij Carrefour. 

1e actie: het merk Simpl, meer dan 300 producten tegen de laagste prijs bij Carrefour

Om aan de dagelijkse behoeften en wensen van haar klanten te voldoen, brengt Carrefour de 300 producten van het merk Simpl, de goedkoopste referenties in het assortiment van de retailer, onder de aandacht. De producten zijn onderworpen aan de meest veeleisende specificaties en kwaliteitsbewaking. De Nutri-Score wordt op elk product van het merk Simpl vermeld om de voedingswaarde aan te geven en de keuze voor een gezond voedingspatroon te stimuleren.

Het merk Simpl is het hele jaar door verkrijgbaar tegen lage prijzen, de “Koopkrachtacties” wil de producten onder de aandacht brengen via een marketingcampagne (affichage abribus, radio, web, social media) en in winkels waar deze producten worden gepromoot. 

Carrefour organiseert het hele jaar door verschillende acties die een verschil maken voor het kassaticket van haar klanten zoals de Bonus Challenges of “Donderdag Veggiedag” waarbij 20% korting wordt gegeven op een selectie vegetarische en veganistische producten. Bovendien worden sommige acties georganiseerd op sleutelmomenten, zoals het begin van het schooljaar met de set schoolbenodigdheden voor €15 en de 5x geld-terug-actie die vanaf oktober ook geldig is op speelgoed ter voorbereiding op de eindejaarsfeesten.

Het Simpl-assortiment

Het Simpl-assortiment van Carrefour omvat meer dan 300 essentiële producten voor dagdagelijks gebruik tegen lage prijzen zoals: 

  • Gevulde koeken chocoladesmaak Simpl voor €1,68 /kg

  • Smeerpasta hazelnootsmaak Simpl voor €2,73 /kg

  • Halfvolle melk Simpl voor €0,75/l

De prijs is identiek in alle winkelformaten van Carrefour: Hypermarkten, Market, Express en op carrefour.be. 

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.