Carrefour België bevriest de prijzen van 100 producten gedurende 100 dagen: een nieuwe actie om de koopkracht van haar klanten te versterken

Evere, 6 september 2022 - De start van het nieuwe schooljaar betekent extra uitgaven voor huishoudens, vooral in tijden van inflatie en de energiecrisis. Het is in deze context dat Carrefour haar "Koopkrachtacties"-campagne voortzet om haar klanten in staat te stellen elke dag te blijven leven zonder zichzelf tekort te doen, waarbij het doel van de onderneming altijd is het beste voor iedereen toegankelijk te maken. 

Ter herinnering: de campagne "Koopkrachtacties" is twee weken geleden, op 23 augustus, van start gegaan en was gericht op de 300 producten van het merk SIMPL, die de goedkoopste artikelen in het Carrefour-assortiment vormen. Op 30 augustus kondigde Carrefour de actie 1000 producten voor minder dan 1 euro* aan, verkrijgbaar bij zowel Carrefour als nationale merken. 

100 prijzen geblokkeerd voor 100 dagen

Voor haar klanten blokkeert Carrefour de prijzen van 100* alledaagse producten gedurende een periode van 100 dagen. Vanaf dan, tot het einde van het jaar, kan de consument er zeker van zijn dat hij dezelfde prijs betaalt voor de verschillende producten waarin hij geïnteresseerd is. 

Hier zijn enkele voorbeelden: 

  • Bananen, Simpl, €1,19/kg, €0,89/750g 

  • Brie, €9,09/kg, €2/220g

  • Krokante pure chocolade, Carrefour, €3,70/kg, €1,85/500g

  • Simpl wit brood, 1,99€/kg, 1,59€/800g

Tijdens deze "Koopkrachtacties"-campagne worden ook andere initiatieven onder de aandacht gebracht, zoals 5 groenten en fruit voor minder dan 1 euro of een computer voor 1 euro per dag. 

5 groenten en fruit voor minder dan 1 euro

Carrefour zet zich in voor de voedseltransitie en moedigt haar klanten aan om beter te eten. Het eten van groenten en fruit is essentieel voor een goede gezondheid en daarom lanceert Carrefour de 5 groenten en fruit voor minder dan 1 euro: een concrete actie om de koopkracht van haar klanten te versterken en tegelijk te kiezen voor een gezonde voeding. 

Een computer voor €1 per dag

Tot 12 september biedt Carrefour een laptop aan voor €1 per dag: de Ideapad 3 15 CEL van Lenovo voor een totaalbedrag van €299. Een jaar Microsoft 365 is inbegrepen. Meer informatie op het voorblad van de folder.

Voortdurende acties het hele jaar door voor de koopkracht

Het hele jaar door biedt Carrefour ook verschillende oplossingen die het verschil maken voor de kassabonnen van de klanten. Deze omvatten bonus challenges, bonuspunten die toegang geven tot kortingen op toekomstige aankopen, of de "Veggie Thursday" die 20% korting geeft op een selectie van vegetarische en veganistische producten. Sommige acties zijn beschikbaar op belangrijke momenten zoals het begin van het schooljaar met de set terug naar school van 15 euro en de actie 5x terugbetaling die vanaf half oktober wordt herhaald op de speelgoedafdeling ter voorbereiding van de eindejaarsfeesten.

*Het aantal producten kan variëren, afhankelijk van de grootte van de winkel.

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.