Nieuwe actie om de koopkracht te versterken: Carrefour lanceert een eerste golf van prijsverlagingen in 2023*

  • Vanaf 8 mei lanceert Carrefour een nieuwe actie om de koopkracht van haar klanten te versterken.

  • Tot 100 producten worden in prijs verlaagd, in de drie winkelformules: Carrefour Hyper, Market en Express en op carrefour.be.

  • De door de inflatie getroffen producten in het huishoudmandje zijn onder meer meel, pasta, granen, koekjes, room en toiletpapier.

  • Voor de komende weken zijn al verdere prijsverlagingen gepland.

Zaventem, 8 mei 2023 - Vanaf maandag 8 mei lanceert Carrefour een eerste golf van prijsverlagingen*. In een context van dalende grondstofprijzen is Carrefour met haar leveranciers om de tafel gaan zitten om de prijzen opnieuw naar beneden te onderhandelen. Het ligt voor de hand dat Carrefour haar klanten laat profiteren van deze nieuwe inkoopprijzen door deze verlaging door te rekenen in de verkoopprijzen in de winkels. 

Deze eerste golf van prijsverlagingen heeft tot doel de koopkracht van de Belgische gezinnen te versterken. Het betreft zowel producten van nationale merken als van de huismerken van Carrefour. 

In de komende weken zijn al verdere prijsverlagingen gepland voor droge voeding, verse voeding en non-foodproducten.

Vanaf 8 mei worden de prijzen verlaagd

Om de lager geprijsde producten zichtbaar te maken in de winkels worden vanaf maandag "lagere prijzen" posters opgehangen in Carrefour Express, Market en Hyper winkels. 

De mediacampagne is gericht op digitale communicatie via sociale netwerken, de website carrefour.be en de nieuwsbrief die naar de klanten wordt gestuurd.

Voorbeelden van verlaagde prijzen

  1. De vloeibare bloem van Carrefour: prijs verlaagd tot 0,99€/kg (30% korting)

  2. Carrefour Sensation Crocks: prijs verlaagd tot €2,49 (10% korting)

  3. McCain kroketten (1kg): prijs verlaagd tot €2,99 (15% korting) 

  4. Ultra comfort toiletpapier (3 vouwen / 12 rollen): prijs verlaagd tot 4.79€ (10% korting) 

  5. Barilla spaghetti n.5 (500g): prijs verlaagd tot 1.99€ (15% korting)

  6. Simpl vruchtenyoghurt (12 x 125g): prijs verlaagd tot 2.99€ (10% korting) 

  7. Bosto royal thai (4x125g): prijs verlaagd tot 1.89€ (10% korting)

  8. Carrefour koekjes met chocoladevulling (200g): prijs verlaagd tot 1.19€ (15% korting)

Opeenvolgende acties ter versterking van de koopkracht

Ter herinnering: de Koopkrachtacties campagne werd gelanceerd in augustus 2022 en bestond uit verschillende opeenvolgende acties om de koopkracht van de consument te versterken en zijn budget onder controle te houden: 

  1. Carrefour heeft de prijs van 100 producten gedurende 100 dagen bevroren, een actie die tweemaal achtereen wordt uitgevoerd: van september 2022 tot januari 2023 en vervolgens van januari tot eind april 2023.

  2. Carrefour biedt het breedste assortiment huismerkproducten, die gemiddeld 30% goedkoper zijn dan de grote merken. Het merk Carrefour is gekozen als merk van het jaar 2023.

  3. De ontwikkeling van een assortiment producten tegen zeer lage prijzen, Simpl: 400 dagelijkse producten, de goedkoopste in het Carrefour-assortiment. Deze producten worden gecontroleerd zoals alle producten van Carrefour. Ze zijn vrij van controversiële additieven en meer dan 50% heeft een Nutri Score A of B.

  4. In de winkels liggen honderden producten voor minder dan 1 euro

  5. Carrefour zet zich ook in voor de koopkracht van haar medewerkers.

*In 2020 had Carrefour al golven van prijsverlagingen ingezet.

Aurélie Gerth

Aurélie Gerth

PR & Corporate Communications Director, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 705 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 180 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van 11.244 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 180 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van bijna 14.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 90,8 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 335.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.