Nieuwe actie om de koopkracht te versterken: Carrefour lanceert een eerste golf van prijsverlagingen in 2023*
8 mei 2023
-
Vanaf 8 mei lanceert Carrefour een nieuwe actie om de koopkracht van haar klanten te versterken.
-
Tot 100 producten worden in prijs verlaagd, in de drie winkelformules: Carrefour Hyper, Market en Express en op carrefour.be.
-
De door de inflatie getroffen producten in het huishoudmandje zijn onder meer meel, pasta, granen, koekjes, room en toiletpapier.
-
Voor de komende weken zijn al verdere prijsverlagingen gepland.
Zaventem, 8 mei 2023 - Vanaf maandag 8 mei lanceert Carrefour een eerste golf van prijsverlagingen*. In een context van dalende grondstofprijzen is Carrefour met haar leveranciers om de tafel gaan zitten om de prijzen opnieuw naar beneden te onderhandelen. Het ligt voor de hand dat Carrefour haar klanten laat profiteren van deze nieuwe inkoopprijzen door deze verlaging door te rekenen in de verkoopprijzen in de winkels.
Deze eerste golf van prijsverlagingen heeft tot doel de koopkracht van de Belgische gezinnen te versterken. Het betreft zowel producten van nationale merken als van de huismerken van Carrefour.
In de komende weken zijn al verdere prijsverlagingen gepland voor droge voeding, verse voeding en non-foodproducten.
Vanaf 8 mei worden de prijzen verlaagd
Om de lager geprijsde producten zichtbaar te maken in de winkels worden vanaf maandag "lagere prijzen" posters opgehangen in Carrefour Express, Market en Hyper winkels.
De mediacampagne is gericht op digitale communicatie via sociale netwerken, de website carrefour.be en de nieuwsbrief die naar de klanten wordt gestuurd.
Voorbeelden van verlaagde prijzen
-
De vloeibare bloem van Carrefour: prijs verlaagd tot 0,99€/kg (30% korting)
-
Carrefour Sensation Crocks: prijs verlaagd tot €2,49 (10% korting)
-
McCain kroketten (1kg): prijs verlaagd tot €2,99 (15% korting)
-
Ultra comfort toiletpapier (3 vouwen / 12 rollen): prijs verlaagd tot 4.79€ (10% korting)
-
Barilla spaghetti n.5 (500g): prijs verlaagd tot 1.99€ (15% korting)
-
Simpl vruchtenyoghurt (12 x 125g): prijs verlaagd tot 2.99€ (10% korting)
-
Bosto royal thai (4x125g): prijs verlaagd tot 1.89€ (10% korting)
-
Carrefour koekjes met chocoladevulling (200g): prijs verlaagd tot 1.19€ (15% korting)
Opeenvolgende acties ter versterking van de koopkracht
Ter herinnering: de Koopkrachtacties campagne werd gelanceerd in augustus 2022 en bestond uit verschillende opeenvolgende acties om de koopkracht van de consument te versterken en zijn budget onder controle te houden:
-
Carrefour heeft de prijs van 100 producten gedurende 100 dagen bevroren, een actie die tweemaal achtereen wordt uitgevoerd: van september 2022 tot januari 2023 en vervolgens van januari tot eind april 2023.
-
Carrefour biedt het breedste assortiment huismerkproducten, die gemiddeld 30% goedkoper zijn dan de grote merken. Het merk Carrefour is gekozen als merk van het jaar 2023.
-
De ontwikkeling van een assortiment producten tegen zeer lage prijzen, Simpl: 400 dagelijkse producten, de goedkoopste in het Carrefour-assortiment. Deze producten worden gecontroleerd zoals alle producten van Carrefour. Ze zijn vrij van controversiële additieven en meer dan 50% heeft een Nutri Score A of B.
-
In de winkels liggen honderden producten voor minder dan 1 euro.
-
Carrefour zet zich ook in voor de koopkracht van haar medewerkers.
*In 2020 had Carrefour al golven van prijsverlagingen ingezet.