Carrefour lanceert een nieuwe prijsverlaging om de koopkracht van haar klanten te verhogen : Focus op seizoensproducten
8 juni 2023
-
Een maand na de eerste prijsverlaging in 2023 lanceert Carrefour op 8 juni een nieuwe prijsverlaging.
-
Het bedrijf verlaagt de prijzen van 110 producten in zijn 3 winkelformules - Carrefour Hyper, Market en Express - en op carrefour.be.
-
De focus ligt dit keer op seizoensproducten zoals ijs, sauzen en ijskoffie, en alledaagse producten zoals boter, bio-eieren en waspoeder.
Zaventem, 8 juni 2023 - Vanaf vandaag donderdag 8 juni, verlaagt Carrefour opnieuw de prijzen van een honderdtal producten. Tegen de achtergrond van dalende grondstofprijzen blijft het bedrijf onderhandelen met zijn leveranciers om de prijzen naar beneden bij te stellen. Het is vanzelfsprekend voor Carrefour om zijn klanten te laten profiteren van deze nieuwe inkoopprijzen door de verlaging door te rekenen in de verkoopprijs in de winkels.
Net als de eerste golf van prijsverlagingen is deze nieuwe actie bedoeld om de koopkracht van de Belgische huishoudens te stimuleren. Het gaat zowel om producten van nationale merken als van Carrefour zelf. Dit keer ligt de focus op seizoensgebonden producten en alledaagse producten.
Vanaf 8 juni worden de prijzen verlaagd
Om de lager geprijsde producten zichtbaar te maken worden vanaf donderdag "lagere prijs"-posters opgehangen in de winkels van Carrefour Express, Market en Hyper.
De mediacampagne is gericht op digitale communicatie via sociale media, de website carrefour.be en de nieuwsbrief voor de klanten.
Voorbeelden van lagere prijzen
-
Bio-eieren (6 stuks) : prijs verlaagd naar 2,49 € (verlaging van 12%)
-
Carrefour verse kaas natuur (200 gr) : prijs verlaagd naar 0,99 € (verlaging van 10%)
-
Avocado : prijs verlaagd naar 1,29 € (verlaging van 8%)
-
Multicolor sla : prijs verlaagd naar 0,99 € (verlaging van 20%)
-
Cocktail saus Devos Lemmens (300 ml) : prijs verlaagd naar 1,99 € (verlaging van 3%)
-
Carrefour balsamico-azijn (50 cl) : prijs verlaagd naar 1,99 (verlaging van meer dan 20%)
-
Keukenpapier (3 rollen / 2 lagen) : prijs verlaagd naar 1,99 € (verlaging van 10%)
-
Bronwater Cristaline (5 l) : prijs verlaagd naar 1,19 € (verlaging van 5%)
Opeenvolgende acties ter versterking van de koopkracht
In augustus 2022 lanceerde Carrefour haar Koopkracht-acties om de koopkracht van de consument te versterken en zijn budget onder controle te houden.
-
Carrefour bevroor de prijs van 100 producten gedurende 100 dagen, een actie die tweemaal werd uitgevoerd: van september 2022 tot januari 2023 en aansluitend van januari tot eind april 2023.
-
Carrefour biedt het breedste assortiment huismerkproducten, die gemiddeld 30% goedkoper zijn dan de grote merken. Het merk Carrefour is bovendien gekozen als merk van het jaar 2023.
-
De retailer ontwikkelde een assortiment producten tegen zeer lage prijzen, onder de naam Simpl: 400 alledaagse producten, de goedkoopste in het Carrefour-assortiment. Deze producten worden gecontroleerd zoals alle producten van Carrefour. Ze zijn vrij van controversiële additieven en meer dan 50% heeft een Nutri-Score A of B.
-
In de winkels liggen honderden producten voor minder dan 1 euro.
-
Carrefour zet zich ook in voor de koopkracht van haar medewerkers.