Meer dan 85 tips voor koopkracht in de nieuwe editie van Carrefour Food Magazine

Beter consumeren, minder uitgeven

Zaventem, 26 oktober 2022 - Tegen de achtergrond van inflatie, dramatisch stijgende energiekosten en de naderende winter zet Carrefour haar campagne voort om de koopkracht van haar klanten te versterken. Met dit in het achterhoofd is het novembernummer van Carrefour Food Magazine gewijd aan tips voor koopkracht. Meer dan 85 tips worden de klanten aangeboden om minder weg te gooien, maar ook om beter te consumeren en minder uit te geven. Het magazine is nu verkrijgbaar in de Carrefour-winkels. 

Carrefour is zich bewust van de bezorgdheid van de consument, die steeds meer oog heeft voor de waarde van de dingen en zijn of haar portemonnee beter wil beheren. Carrefour zet zich al jaren in om het beste voor iedereen beschikbaar te maken. Aan het begin van het schooljaar lanceerde de onderneming haar acties om de koopkracht van haar klanten te versterken, met name: 300 van de goedkoopste producten in het assortiment met het Simpl-assortiment, 1.000 producten voor minder dan 1 euro en 100 producten tegen geblokkeerde prijzen gedurende 100 dagen.

Naast deze hoofdzakelijk budgettaire acties is Carrefour verbintenissen aangegaan om voedselverspilling tegen te gaan. In België wordt jaarlijks meer dan 3,5 ton voedsel weggegooid, d.w.z. 345 kg voedsel per persoon per jaar. Toch zou 64% van deze verspilling kunnen worden vermeden. Carrefour heeft verschillende acties uitgevoerd die zich al bijna 20 jaar ontwikkelen: donatie van onverkocht voedsel aan voedselbanken, snelle verkoop, samenwerking met Too Good To Go.

Carrefour zet zich ook in om het energieverbruik in haar winkels te verminderen en heeft besloten nog verder te gaan met een doelstelling om het energieverbruik tegen 2024 met nog eens 20% te verminderen. Een efficiënt energiebeheer staat centraal bij Carrefour, dat al enkele jaren maatregelen neemt om zijn energieverbruik te verminderen. Geconfronteerd met de energiecrisis die de hele samenleving - en dus ook de detailhandel - frontaal treft, heeft de onderneming besloten haar overgang nog te versnellen. Dit zal gebeuren door middel van een groot energie onthoudings plan dat 6 hoofdgebieden bestrijkt.

Meer dan 85 tips om minder weg te gooien, beter te consumeren en minder uit te geven

Kleine dagelijkse gebaren zijn gemakkelijk uit te voeren, maar het is soms moeilijk om te beginnen of te weten hoe te beginnen. Carrefour wil haar klanten helpen deze gewoonten in hun dagelijks leven te integreren om minder weg te gooien, beter te consumeren en minder uit te geven.

"Er zijn duizend manieren om je budget te optimaliseren, het is gewoon een kwestie van nieuwe gewoonten aannemen", de samenvatting van het Carrefour Food Magazine zet de toon vanaf de inleiding en stelt de lezers verschillende rubrieken voor. Het tijdschrift staat vol met goede ideeën voor het dagelijks leven, waaronder batch cooking menu's, advies over het goed bewaren van voedsel en een weekmenu voor minder dan 50 euro bij de budget brigade.

20 tips voor een betere consumptie

Je budget goed beheren betekent de juiste aankopen doen. En daarvoor is een goede organisatie vaak de sleutel. Dit zijn enkele van de 20 tips: bewaar je kassabonnen van de afgelopen 30 dagen of raadpleeg ze op de Carrefour-app, groepeer je aankopen om te vermijden dat je meerdere keren naar de winkel moet, stel een weekmenu op met je voorraden en eventuele speciale aanbiedingen, of probeer het assortiment producten van het merk Carrefour uit, die van hoge kwaliteit zijn en gemiddeld 30% goedkoper.

5 benodigdheden voor een natuurlijk huishouden

Huishoudelijke producten kunnen al snel een aanzienlijke kostenpost vormen. Carrefour biedt het Essential-assortiment aan: natuurlijk werkzame schoonmaakproducten tegen lage prijzen waarmee haar klanten geld kunnen besparen en tegelijkertijd hun afval kunnen verminderen. Deze 5 benodigdheden zijn witte azijn, zwarte zeep met lijnzaadolie, zuiveringszout en sodakristallen. Dit zijn ruwe ingrediënten, waarvan meer dan 99% van natuurlijke oorsprong, die erkend zijn om hun veelzijdige eigenschappen en hun doeltreffendheid. Carrefour Food Magazine biedt 6 recepten voor producten van minder dan 1 euro: allesreiniger, ruiten- en spiegel reiniger, toiletreiniger en zelfs een recept voor vloeibaar wasmiddel.

Carrefour Food Magazine_nov 2022_NL.pdf

PDF - 14 Mb

Aurélie Gerth

Woordvoerster, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.